The Secrets of The Hamsa סודות החמסה January 16 2013

The Hamsa (five, hand) shape has been used since ancient times for good luck, protection, or decoration.

It is a symbol of the hand of God that has the power to stop evil and protect from it.

In Kabbalistic tradition the hand has the power of the hand of God to fight evil forces. This is usually combined with holy names of God that are believed to carry and draw protective forces to the ones using the hand.

Since the letter Hei ה is a symbol of God's presence, it is known to be carrying protective forces.

Hebrew letters are also numbers and the letter Hei is number five hence the symbolic meaning and the connection between the letter Hei, the number five and the hand that has five fingers. 

The Hebrew word for a hand is Yad יד (Yod, Dalet), since Hebrew letters are also numbers Yad is also 14, connected to the 14 knuckles in a human hand. The letter of protection Hei is made, unusually, of two characters, Dalet and Yod that make the word Yad – a hand.

The most famous case of using the Hei as protection is mentioned in the book of Exodus. On the night of the 10th Plague, the Plague of the First Born, the Israelites marked their doors with the blood of the lamb offering in order to protect their homes from the plague (Exodus 12:7). The protective mark had the shape of the letter Hei ה, the door post on the right (Hesed, Right Column), the lower part of the left door post (Gevura, Left column) and on the lintel (Tiferet, Central Column). The letter Hei in this case symbolizes the Shekhina and God’s presence (Zohar Bo, HaSulam Verse 82). 

For protective jewelry & Amulets...

 

חמסה 

יד - חמש - שמשה מאז ימי קדם למזל, להגנה, או לקישוט

 

זהו סמל של יד ה', שיש בכוחו לעצור את הרשע ולהגן ממנו.

במסורת הקבלה והמיסטיקה היהודית, לסמל יד ה' יש כח להלחם בכוחות הרשע ולהגן מפניהם – היד החזקה: "ויאמר ה' אל משה עתה תראה אשר אעשה לפרעה כי ביד חזקה ישלחם וביד חזקה יגרשם מארצו" (שמות ו', א').

השימוש בסמל היד הוא בדרך כלל בשילוב עם שמותיו הקדושים של הבורא לקיר הבית בתוכו או בכניסה או  לנשיאה זאת כדי לעורר ולמשוך כוחות של הגנה מבורא עולם.

במסורת היהודית, האות ה' היא סמל לנוכחותו של הבורא, קדושתו והגנתו, הוא ידועה כבעלת כוחות הגנה. האותיות העבריות הן גם מספרים והאות ה' היא גם מספר 5 ומכאן המשמעות הסמלית והקשר בין האות ה' למספר חמש (כהגנה משליליות ורוע) לבין סמל היד וחמש האצבעות.

המילה העברית יד היא גם מספר - 14, 14 שהם פרקי האצבעות ביד אדם. האות העברית ה' נכתבת כאות ד' שבתוכה י' – י"ד.

המקרה המפורסם ביותר של שימוש באות ה' כהגנה מוזכר בספר שמות. בליל יציאת מצרים, ליל המכה העשירית היא מכת בכורות. בני ישראל מצטווים לסמן את דלתותיהם בדם של קרבן הפסח כדי להגן על בתיהם מהמגפה (שמות י"ב, ז'). סימן המגן על הדלת היה בצורה של האות ה'. מזוזת הדלת מצד ימין (חסד, קו ימין), החלק התחתון של מזוזת הדלת השמאלית (גבורה, קו שמאל) ועל המשקוף (תפארת, קו אמצעי). צורת ה' במקרה זה מסמלת את השכינה ונוכחותו של ה' (זוהר בא, פירוש הסולם, סע' פ"ב).

...וכך אמרו לנו חז"ל, שכל אדם שיש לו עין הרע, המזיק שרוי עליו ויש לאדם ליזהר מפניו הרבה שלא להתקרב אליו. ומכניס קללה בכל אשר יפגש. וגם בדרך יתרחק ממנו... ואמרו חכמים ז"ל שהעצה לזה לכתוב על טבלת כסף או משאר מתכת אות "ה’" ויתלנה על צואר הילד להצילו מעין הרע. ועל כן אומר הכתוב "והסיר ה’ ממך כל חולי" (דברים ז', ט"ו), היינו, אל תחששו שמא יבואו האומות ויראו בך כל אותה הטובה, ויטילו בך עין הרע. לכן אני אומר לכם והסיר ה’ ממך כל חולי. .היינו עין הרע